ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند
سرخط خبرها

اعمال افزایش قیمت ۴۰ درصدی کرایه تاکسی‌ها در مشهد | نرخ جدید اتوبوس و مترو هفته آینده اجرا می‌شود

  • کد خبر: ۱۵۶۵۸۸
  • ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
اعمال افزایش قیمت ۴۰ درصدی کرایه تاکسی‌ها در مشهد | نرخ جدید اتوبوس و مترو هفته آینده اجرا می‌شود
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر مشهد گفت: نرخ تاکسی‌ها در مشهد از پنجم فروردین ماه ۱۴۰۲ افزایش پیدا کرده است.

ایمان فرهمندی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز با اشاره به اعمال افزایش قیمت کرایه‌های تاکسی در مشهد اظهار کرد: باید توجه داشت تاکسی‌ران‌ها سرمایه‌گذار هستند و از وسیله نقلیه خویش برای جابه‌جایی مردم استفاده می‌کنند. تعرفه‌های مربوط به نرخ کرایه‌های تاکسی‌ها را نیز شورای اسلامی شهر مصوب می‌کند که این مصوبات براساس بررسی‌های کارشناسی صورت می‌گیرد. مصوبات مزبور نیز نهایتا به تصویب فرمانداری مشهد می‌رسد.

وی اضافه کرد: باید توجه داشت افزایش کرایه‌های تاکسی سال پیش در ۲ مرحله انجام شد. این موضوع به این دلیل بود که مایل نبودیم شهروندان فشار زیادی را تحمل کنند. از سوی دیگر فرمانداری مشهد نیز اجازه افزایش نرخ به ما نمی‌داد. بر این اساس نرخ کرایه‌های تاکسی‌ها سال پیش یک مرحله ۲۵ و یک مرحله نیز در میانه سال ۱۰ درصد افزایش قیمت یافت.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه امسال نیز تصمیم بر این شد که نرخ اعلامی رسمی تورم را ملاک افزایش قیمت کرایه‌ها قرار دهیم، گفت: البته باید توجه داشت نرخ تورم اعلامی از آنچه در جامعه احساس می‌شود، پایین‌تر است و این موضوع بر حمل و نقل و لوازم مرتبط با آن اثر می‌گذارد. در حال حاضر نرخ تورم ۴۰ درصد اعلام شده، ولی برخی اقلام مرتبط با خودرو‌ها مانند لوازم یدکی ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه کرایه‌های تاکسی‌ها نیز بر همین مبنا ۴۰ درصد افزایش داشته، گفت: بقیه هزینه‌های مربوط به خودرو را باید مالک آن جبران کند. البته برای جلوگیری از کاهش کیفیت خدمات تاکسی‌ها با ایجاد روش‌های جایگزینی مانند راه‌اندازی باشگاه رفاهی و ارائه برخی تخفیفات و همچنین ارائه امتیازات بانکی از این موضوع جلوگیری کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: افزایش نرخ تاکسی‌ها از پنجم فروردین ماه اعمال شده است. این موضوع به این دلیل بود که اکثر زائران هنوز در مشهد حضور داشتند و از همین رو چند روز نخست نسبت به افزایش نرخ تاکسی‌ها اقدامی نشد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر مشهد درباره افزایش نرخ بلیت اتوبوس و مترو و زمان اعمال آن نیز عنوان کرد: نرخ‌های جدید از ۱۴ فروردین ماه اعمال می‌شود. بر این اساس قیمت بلیت اتوبوس و مترو ۱۵۰۰ تومان خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->